Tuesday, September 20, 2011

Review Nasi Lemak 2.0

I watched Nasi Lemak 2.0.. Yeah! I did.

Dari pengarah yang penuh kontroversi, Namewee. Usia baru 27. Muda lagi mamat nih.

Filem yang dikatakan berkonsepkan 1Malaysia. To tell the truth, bagi saya lah kan. Filem ni menghiburkan sebab jenaka2 yang menjadi walau pun ada sesetengah tempat ada adegan yang tak logik. You takkan perasan pon ceta tu tak logik as setiap adegan ada je yang mencuit hati melainkanLAH kalau you tonton semata-mata nak cari kesalahan then boleh nampak laa.. I lak memang pegi semata untuk hiburan and then sebab opkos minat afdlin shauki(kembar tak seiras I tuh.. *muah)..

TAPI unsur 1Malaysia yang diterapkan dalam filem ni, saya rasa hanya dari segi pilihan pelakon(ada semua bangsa majoriti kat Malaysia dalam filem nih) and a little bit about macam mana berlainan bangsa bergaduh then bebaik sebab kerana masakan. Lain-lain tu macam biasa je. For me kalau nak kata trully 1Malaysia filem.. tak juga. cuma menyatukan semua bangsa dalam satu filem saja.

It's more like an invitation to all races to watch the movie together-gether dan secara tak sedar it's a good strategy. Filem ni bagi saya hanya sekadar hiburan, kalau ada meseg terselit pon tak cukup untuk sampai kepada penonton melainkan la ko sendiri alami mcm ni.. memang terasa lah kan?

For this movie can give 2.5 star out of 5 star untuk overall tapi untuk joke2 je.. I can give 3 star out of 5.
kak anne/naa

2 comments:

jejaka anggun said...

ye ker? ko x faham lawak dia sebenarnya kan?

NAA said...

shaz.. paham laa. leh je gelak2 *hehe