Monday, November 15, 2010

MEGAMIND

Ini adalah kali terakhir aku menonton 3D. serious.

Tapi oleh kerana filem ini dari keluaran Dreamworks, ianya adalah sesuatu yang aku tak boleh abaikan. I loves Dreamworks movies; Shrek, Madagascar(naming a few).






  • Will Ferrell as Megamind, the film's protagonist.
  • Tina Fey as Roxanne Ritchi, Megamind's love interest.
  • Jonah Hill as Hal Stewart/Tighten, the film's antagonist who starts out as the hapless cameraman of Roxanne Ritchi, whom he has unreciprocated feelings for.
  • David Cross as Minion, a sapient talking fish who is Megamind's sidekick.
  • Brad Pitt as Metro Man, Megamind's archenemy.
  • Ben Stiller as (the real) Bernard, a museum curator.
Mungkin tidak keterlaluan, kalau aku katakan filem ini adalah yang terbaik dari keluaran Dreamworks. Plot-plot tersusun dan idea yang berlainan. I dont mean to worship filem-filem antarabangsa. Tapi tak boleh nafikan jalan cerita yang kreatif, mungkin dari segi babak terakhir kita boleh jangka.. happy ending. Tapi cara menyusun plot-plot cerita hingga ke akhirnya memang mengagumkan. Diselit pula unsur kemanusiaan. Its unexpected in that way.


Sinopsis: Megamind(Will Farell) mempunyai musuh ketat Metro Man(Brad Pitt) di bandar Metro City. Mereka adalah musuh tradisi sehingga pada satu masa Megamind dapat memusnahkan Metro Man. Megamind mengawal kota Metro City. Tapi kerana kebiasaannya dia mempunyai lawan membuatkan Megamind mencipta seorang musuh baru, Titan/Tighten(Jonah Hill) yang sebelum ini adalah seorang jurukamera juga rakan sekerja Roxanne Ritchi(Tine Fey). Dan perhitungan baru bermula..

WATCH ME.. in action!!... NO!!. YOU CANT miss it.


anne/kak naa

2 comments:

vidadarisakura said...

best kak? boleh tengok ni. hee

NAA said...

best la vi. siyes