Monday, March 8, 2010

Kebetulan atau suratan?

On friday, lepas keja tergerak hati nak beli suar lagging. Kedai ni letaknya di KL Sentral. I have to take PUTRA LRT kat Pasar Seni then naik tren menghala ke Kelana Jaya instead yang menghala Terminal Putra (this way is to go back home).

Unfortunately hari tu, tren sangatlah lambat sehingga membolehkan saya mencarut (dalam hati). Serious lambat. 10 Tren hala Terminal Putra, nothing hala ke Kelana Jaya. So, saya berniat, lepas ni akan naik tren yang mana sampai dulu.

And tren hala Terminal Putra yang muncul dulu, so saya folo my instinct. Bila dah sampai station yang sepatutnya, saya turun dari tren tapi hati ni nak juga beli suar lagging tu. Then saya board satu tren lain bertujuan beli suar lagging tu.

Unfortunately lagi, saya tersilap naik tren. Silap baget tren. Saya ternaik tren hala Terminal Putra. Saya turun the next station and unfortunately lagi, ramai gila orang yang tgh menunggu tren yang menghala Kelana Jaya. Sabar jelah kan?

Selepas penungguan yang agak lama.. as today tren yang menghala ke Kelana Jaya mmg lambat and ikut queue pulak. Saya berjaya jugak naik tren menghala Kelana Jaya.

Sesampai di kedai. Saya cari suar lagging warna hitam. Dah habis. Ada kaler biru macam suar jogging and kaler pepel(ok la..). Saya pilih kaler pepel. Nak beli 2. Stok kat situ ada satu je. Beli satu je lah even tak boleh try test fitting.

Ok. Balik rumah. Automatik. Trus try. Halamak!. Tak muat.. Aiseh!

Saya teringat balik sign-sign yang terjadi hari tu. Patutkah percaya? Atau kebetulan sajer? Owh.. tidak!.. Sib baik lah tak mahal sangat suar lagging tu. Redha je haa..


nota: Sold kat my room mate semlm, murah je. Takdir dia dpt suar murah..


anne/kak naa

4 comments:

Paan Ovrtd said...

Hahaha...melepas hajat...

NAA said...

Dik An - kesahnya kan? sedih ni *huhu

jejaka anggun said...

tuhan marah ko tayang kaki ngan suar ketat. gelombang kat peha bile berjalan tuh cover dulu.

NAA said...

shaz pakai kat dlmlah masa pakai jubah..