Tuesday, May 18, 2010

Kawan Lama


Pic ni masa I Tingkatan Satu. so so so so so so so dem long ago.
(klu: masa ni I masih dalam zaman jahiliah and very skinny - pada sapa2 yang cuba nak cari I yg mana satu)

I called a friend of mine dari sekolah yang sama. Actually dia takder kena mengena dalam picture ni. Tapi tiba2 aku teringat dia. She sat next to me when I was in form 5.

She was surprised to hear my voice as she claim 'mature' and 'comel'. Ahahaha jgn mare. Tapi comel tu aku tambah je supaya nampak vogue sket.

Hampir tak kenal. She said. Ye lah dulu sora budak2.. Nowadays, dah hampir berpuluh tahun terpisah, of course dah berlainan. She also sound different. Sikit2.

Macam2 jugaklah berborak. Tanya status which is soalan wajib for siapa2 yang dah lama tak jumpa. And ada lagi yang I tak brapa ingat as semua berlaku secara spontan.

Katanya dia ada jugak search nama aku kat facebook. Unfortunately, tak dapat.. dia pikir kot2 aku pakai nama glamer lain. Cindy Crawford ka? Pleasee.. Takkanlah I nak guna nama model yang dah expired tu kan?

History: Masa first time, aku join facebook, aku guna nama original siap binti. Lepas tu tukar2 sebab risau revealing full name online nanti jadi lain2 hal. Lately baru aku tukar to my original name. Now apa yang appear on my wall, that is my true solid name. Genuine.

My friend did say yang I ni jenis bawa diri sorang2. Which I think perangai tu melarat sampai sekarang. And bila pikir balik, I thanked her sebab jadi salah seorang kawan that was there for me. I was lost masa tu and mungkin boleh kata macam siuasi from a different world then entered another different world. Clueless. But my friend ni, she treat me fairly fine. She's a nice girl that time and until today I am sure she is still nice, a nice lady. Mungkin sebab tu aku ingat dia.

Tiba-tiba semua ni buat aku tersenyum dan terharu serentak.

anne/kak naa

No comments: