Monday, July 26, 2010

Cara ekspress nak melupakan seseorang yang pernah bertahta di hati

Cara ekspress nak melupakan seseorang yang pernah bertahta di hati. At first it is just a question.

Dulu, kalau aku nak melupakan. First thing in mind.. "get replacement...fast". To tell the truth mmg boleh melupakan org lama when getting a new one. Especeli yang satu kepala and ada chemistry.

Tapi sekarang pendapat aku dah berubah sama sekali. To get replacement will be at the bottom of my list. Terkeluar pon tak kesah. As I feel, even that is an easy remedy to cure frustration but maybe kebarangkalian boleh juga boleh top-up sakit hati and sakit jiwa yang sedia ada. Jodoh bukan dalam tangan kita. Kita hanya merancang, tuhan yang menentukan. Best quote. So dont hope too much. If you get 'the one' means; alhamdulillah, your jodoh. If not, belum ada lagi.. tapi jangan kecewa. Simple as that.

Sekarang ni aku lebih hidup dengan cara bersantai. Even I dont have any 'lover/(s)' and sumtime a bit lonely. Tapi I look at the bright side. Ada hikmah.. 'sedapkan hati sendiri'. Nowadays, when I try to forget sumone, I just pray and doa mintak ditenangkan hati and beri petunjuk. Hey! Tak kata I ni warak. But this is what I do.

Atau dari secara praktikal, I make myself busy and mix around. Or otherwise I find sumtink that can make me cheer up. I normally hang out with sumone that can crack jokes. Note: I susah nak gelak sebenarnya. Find a motive untuk kuatkan semangat. I, opkos my family, my mom, my dad, my siblings. Make myself worth and valuable to their eyes. So that I feel its gud to live as ada org perlukan I. Ok itu aje. Bebel banyak kang banyak mengarut.. Ta!

anne/kak naa

*smile

No comments: